液晶テレビAQUOSLC-UH5

Product DesignKeiichiroh Aou
  • 液晶テレビAQUOS
  • 液晶テレビAQUOS

人に寄り添うAQUOS

AQUOS that becomes close to people

この液晶テレビは、クラウドAIoTサービス「COCORO+」と連携する「COCORO VISION」を内蔵しています。AI(人工知能)によって、人が近づくとテレビが自動で点いたり、家族の利用状況を学習しその時々の番組や生活情報に気づかせてくれるなど、新しく心地よいテレビライフを提供します。

This AQUOS LCD TV has built-in COCORO VISION, which is linked to our COCORO+ AIoT* cloud service. Using artificial intelligence (AI), this TV provides new ways of enjoying TV by, for example, automatically illuminating when a person approaches and learning from household usage to offer information about programs and other lifestyle details at different times.

 

デザインでは、そんな新しいAQUOSの知性の象徴として“光”をテレビフレームに融合し、「知性と生命感を備えた光」と美しいUIとを掛け合わせることで、これまでのものと比べて、より「人に寄り添うAQUOS」のデザインを施しました。

I realized the design of an AQUOS that becomes closer to people compared to previous models by fusing “light” into the TV frame as a symbol of this new AQUOS intelligence and by combining this “light endowed with intelligence and sense of life” with a beautiful user interface.

 

また、自然界で音が拡がるよう広範囲へ音を届けるため、2つのミッドレンジスピーカーを上下に対向配置した独自構造を技術部門と共に開発しました。そのような独自のサイドスピーカーやスイベルスタンドも、「人に寄り添うデザイン」を実現させるためにこだわったデザインポイントです。

Moreover, a key focus of design was to deliver sound to a wide area in the way that sound spreads in the natural world. With the engineering division, I designed a unique arrangement with two midrange speakers located opposite each other high and low. I also concentrated on realizing design that becomes close to people for the side speakers and the swivel stand as well.

 

 

これからのAIoTデザインの創出の為に、これまで以上に視野を広げるよう心がけています
※AIoT:Artificial IntelligenceとInternet of Thingsを組み合わせたシャープの造語

I am striving to further broaden my perspective so I can continue creating AIoT designs.
*AIoT is a Sharp term for the combination of Artificial Intelligence and the Internet of Things.

 

※内容は記事作成当時のものです。

製品情報:テレビ

Product Design

粟生 恵一郎

Keiichiroh Aou

粟生 恵一郎

Product designer 2003年入社

Designerʼs Voice一覧トップへ