海外向け冷蔵庫SJ-IFX96PD

Product DesignKoji Nishida
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所有感を刺激する

Being stimulated by the feeling of ownership

わたしたちの冷蔵庫はASEAN諸国で高いシェアを誇ります。築いてきたブランドにふさわしく、所有しているだけで顔が緩む、そんな風格あるデザインを目指しました。

Our refrigerators boast a high market share in Southeast Asia. We strove for a design with an appearance appropriate for the brand that we have built, and just owning one can make you smile.

 

プラスチックをできる限り排除し、金属のハンドルは手が触れた時の満足感を満たします。ガラスやステンレス調のドアマテリアルの輝きにも気を使いました。とは言え、冷蔵庫も生活の道具であることは変わりません。ドアの幅を左右で変則させているので、片側のドアを開けるだけでコストコのピザも楽々と入ります。

We tried to limit plastic usage as much as possible, making one feel satisfied when touching the metal handle. We were also concerned about the glare from the glass and stainless-steel door material. But having said that, the fact doesn’t change that a refrigerator is an everyday appliance. The width of the doors are different, so simply by opening the right-side door, the user can easily put a Costco pizza into the refrigerator.

 

また、棚を可変させて庫内レイアウトを自由にできるのも、毎日使う道具だからこそ、使いやすさに配慮して、生活に密着したデザインにしました。お客様にお届けするシャープの冷蔵庫には、そんなわたしたちの思いが詰まっています。

Moreover, the adjustable shelves that enable the internal refrigerator layout to be flexible is part of our design that considers usability and gels with everyday life because it is an appliance that is used every day. The Sharp refrigerators that we provide to customers are filled with our various ideas.

 

 

もうずっと続けている筋力トレーニング。何になりたいの?って、よく聞かれます。ここまで来たら止められないというのもありますが(笑)、ボディコンテストに向けての調整を半年かけて、結果(自己ベスト)を出す。まるで筋肉は農産物。継続することの答えは、続けなければ到達しないということを知りました。

I’ve been lifting weights for what seems like forever. People always ask me why I do it. Although I’ve come too far to stop now (laughs), I put half a year of training into a bodybuilding contest and then set a personal best. Muscles are like agricultural products. I’ve learned that the answer to why I continue is if I don’t, I won’t achieve my goal.

 

 

※内容は記事作成当時のものです。

製品情報:マルチドア冷蔵庫

Product Design

西田 耕治

Koji Nishida

西田 耕治

Product designer 1985年入社

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