凹凸に触れる
Touching bumps
有機ELディスプレイを急峻に曲げることで、立体的な面を操作する新感覚のタッチUIをデザインしました。ディスプレイの一部を隆起させてそこに操作部を表示することで、視覚だけでなく立体的な手触りを持った操作部になり、一目で操作エリアと認識でき、誤操作防止につながります。また、ディスプレイを凝視せずに操作できるブラインドタッチ操作が可能になるので、より直感的な操作性を実現します。
I designed a new sensory touch GUI for operating a three-dimensional screen by sharply curving an OLED display. Raising a part of the display and showing the operation panel enables users to see the operation panel and touch it in a three-dimensional way. Users can thereby recognize the operation panel at a glance, preventing incorrect operation. Moreover, users can enjoy blind touch operations without staring at the display, which achieves more-intuitive operation.
これらのユーザー体験を美しい映像とともに実現するために、急峻に曲げても表示と入力が安定する 独自のフレキシブル有機ELディスプレイとタッチパネル、及び凹凸に合わせて最適化された検出アルゴリズムをエンジニアと一緒に開発しました。
In order to realize these user experiences in conjunction with beautiful images, I developed this proprietary flexible OLED display and touch panel in collaboration with other engineers, so that the display and input would be stable even with a sharp curve, in addition to the optimized detection algorithm in accordance with the bumps.
週末には社外の人と集まって、「ゆるつく」というグループでモノづくりをしています。光るメガネやキリンが戦うおもちゃを作るなど、普段使わない思考や発想から、自分たちが面白いと思うモノを作る体験はデザインの視野を広げ、業務にも役立っています。
As for my hobbies, on the weekends, I gather with people from other companies in a group called “Yurutsuku,” and we make things like flashing eyeglasses and fighting giraffe toys. This activity utilizes concepts and imagination that I usually don’t use. We make things that we think are interesting, and this expands my design viewpoint, which is useful for my work as well.
※内容は記事作成当時のものです