CEATECブース / WEBサイトマスターデザイン

Communication DesignYasumasa Kodama
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お客様とシャープの架け橋

Bridges between customers and Sharp

私は、展示会のブースデザインと、シャープWEBサイトの統一マスターデザインを担当しています。空間デザインとWEBデザインは、全く異なる分野のように思われますが、実は共通する部分が多いのです。

I am responsible for trade show booth design and the unified master design of Sharp websites. Spatial design and web design might be thought to be completely different fields, but they actually have many aspects in common. These aspects include the following.

 

そのこころは、どちらも、
第1に、シャープをお客様に伝えるための「場づくり」であるということ。第2に、どんなコンテンツが来ても「シャープらしさ」をひと目で感じられるデザインにすること。第3に、個性豊かな社内の意見を集約し、プロジェクト皆の力でひとつのカタチに落とし込むことです。
これらの役割を踏まえ、変えないものと変えるもの 、「継承と進化 」をテーマに、毎日毎年悩んで学んで取り組んでいます。

The first for both is the creation of spaces that convey Sharp to customers. The second is design that makes people feel it is “true to Sharp” at a glance regardless of the type of content. The third is gathering opinions that are rich in individuality from within the company and transforming them into a single form using the abilities of everyone involved in the project. Considering these roles, there are things that can and cannot be changed, so I have been struggling, learning and working with “continuity and evolution” as the theme every day and through the years.

 

私は、コミュニケーションデザインのほかにも様々な仕事をしています。マニュアルやムービー、先行開発モデルの製作などなど。
こんなに色々やれるのは、これまで様々な経験を積んできた賜物です。建築事務所、フリーランスのデザイン事務所、展示制作会社を経てシャープが4社目。ひとつひとつがバラバラに思えることもありましたが、今振り返って言えることは「人生、無駄なことなどひとつもない。必ずどこかで活きてくる。」ということです。これからも“日々洗心”の気持ちで進んで行きたいと思います。

In addition to communication design, I undertake a variety of other work. This includes manuals and movies as well as the creation of future development models.
That I can do such a variety is the boon of acquiring diverse experiences until now. After working at an architecture office, a freelance design office and a display-making company, Sharp is my fourth company. Taken one by one, I have thought that they seem unrelated. Looking back, however, I can say, “In life, not a single thing is a waste. Everything becomes useful somewhere.” I want to continue moving forward with a feeling of “purifying the mind each day.”

 

※内容は記事作成当時のものです

CEATEC2024 2024/10/15~18 :シャープ出展ご案内

Communication Design

児玉 康雅

Yasumasa Kodama

児玉 康雅

Communication designer 2010年Career入社

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